søndag 6. oktober 2013

Lørdagskos med hummer som forrett

Den 5/10
Dagen i dag begynte med regn og mye vind. Ingen vits å prøve og trekke teiner nå.
Etter en lengre frokost sluttet det å regne. Værvarsel melder at vind vil avta utover dagen. En prat med naboer som også har teiner ute, og en spaser tur i butikken, hadde vinden gitt seg og solen begynte og gløtte frem.
Et rask skifte av klær så bar det utover. Første teine, en pen hummer, så en rognhummer i neste, og så var en tegne med tre pene hummre i.
Så skulle jeg trekke de som er plassert på "nye" stedene, ingen hummer der.
De siste tre teinene skulle nå trekkes, de står på et gammelt sted som jeg har hatt teiner i flere år. Har også mistet en teine der for 2 år siden.
Så skjer det som en ikke skulle tro var mulig. Når jeg trekker opp en teine følger det med den teinen som jeg mistet for 2 år siden + en "biltema-teine" til en annet fyr som har satt over min. Dette var nok grunnen til at min ble borte.
Nå har jeg plutselig 11 teiner.
BB skal nå få den som har kommet til rette.




Lørdagskvelden måtte vi smake på en hummer til forrett. En utvalgt hummer havner i kokeren og vips så har vi en delig halv hummer på tallerkenen.
Smaken var bare himmelsk sammen med en Chablis i glasset.




Vi har da noen andre hummere gående på lur. Vannet er så utrolig klar nå.
Bilde er av samleteiner på flere meters vann.




Så for vi se hva mandagen bringer av fangst.

- Posted using BlogPress from my iPad

Location:Vadbenken,Hvaler,Norge

1 kommentar:

  1. Såååå klart vann !!

    Hummer til lunsj med Chablis i glasset, det er luksus det - nammmmmm

    SvarSlett